Побувати на Марсі — done.
Зібрати більше 1000 гостей фесту — done.
Організувати фест з друзями і зібрати гроші на спільнокошті — done.

Цьогорічний фестиваль став новим викликом і дав зрозуміти, наскільки важливою є командна робота. Ідея віддаленого керування справжніми марсоходами та прохождення квестів на невідомій локації, яку видно лише через електронне “око” свого робота, виникла ще за півроку до самого фесту. Але окрім ідеї та бажання у нас не було більше нічого.

Ми хотіли крутого змагання, багато проектів, і щоб призи були варті боротьби за них. Тож нам потрібна була підмога.

Перше, що ми вирішили зробити — долучити студентів самої ж Школи програмування Ш++ — і не пошкодували. Вони зробили все і навіть більше. І те, що міжпланетний хакатон вдався — саме їхня заслуга.

Також ми пішли новим шляхом і подали проект фесту на
спільнокошт . 40 тисяч гривень на деталі для марсо-машин та оренди приміщення. Писалися пости, розповідалося друзям і рідним, донорам шилися і друкувалися подарунки — і в результаті ми зібрали цю суму! Довіра людей, які нас підтримали, просто захоплює. Ми відчули, що не одні і можемо робити набагато більше!

А за призами, надійним інтернет-покриттям та смачною їжею ми звернулися до наших друзів-партнерів, і також знайшли нових! 🙂
Київстар, Файно маркет, Onix System, Digital Will, Kinect Pro, Advection.net, 200×300 studio, Footboom, ITVDN, Dynamic Streaming, Global Game Gam — наші старі і нові друзі, які втілили нашу мрію у життя. Саме завдяки головному телеком-партнеру Київстар на всіх локаціях фестивалю був швидкий інтернет. Учасники марсо-змагання завдяки цьому вчасно отримували відео-сигнал з «Марса», а гості одразу ж ділилися враженнями швидко та без обмежень 🙂
Головний фуд-партнер “Файно маркет” не залишив голодними учасників хакатону і більше 20 команд з усієї України, які були учасниками виставки і квест-зони. Фрукти, солодощі і піци, здається, програмістам більше нічого і не потрібно 🙂

Завдяки всім іншим партнерам переможці змогли отримати круті призи. Команда-переможець марс-хакатону у складі Кирила Гавриленка, Віктора Туртуріки, Юлії Носко та Олександра Гергардта отримала подарунок від телеком-партнера фестивалю, компанії Київстар — квадракоптери кожному учаснику команди. Ще один дрон вручили переможцю 14 квестів.
Якщо говорити про презентації проектів, то їх було 22 у трьох номінаціях (програмування, арт/дизайн, робототехніка) і по одному переможцю у кожній з них:
– Номінація «Програмування» — набір Samsung S7 + Samsung Gear VR для створення інновацій у віртуальній реальності від партнерів: компаній Onix, Advection.NET та Школи програмування Ш++. Цей приз отримав проект Євгена Іванова ” Born to drive” — гра-автосимулятор із непоганою фізикою.
– Номінація «Арт і дизайн» — GoPro камеру від Kinect.Pro отримав проект Влада Обача — сайт “Захисти себе від СНІДу”, у якому вміщена інформація про ВІЛ/СНІД.
– Номінація «Робототехніка» — дремель (мультиінстумент для мейкерства) від Digital Will отримав проект Дмитра Костішина “Повітряний армреслинг” — гра на розвиток легенів.

Читати більше про хакатон:

Учасникам випала дослідницька місія, в ході якої необхідно було дистанційно керувати “марсоходами” (створеними на Ш++ роботами на основі raspberry pi, з камерою та рукою-маніпулятором). Для початку слід було налагодити систему зв’язку з марсоботом, пофіксити деякі помилки в коді 🙂 а потім вже переходити до дослідницької місії. Серед завдань: дослідити поверхню (так як на нашому “Марсі” ніч, то ліхтар марсохода став у нагоді), на якій було розміщено матеріали з алгоритмічними завданнями, також були фізичні квести: зібрати зразки ґрунту і відвезти в лабораторію, розшифрувати щоденники попередніх дослідників, виявити воду і найголовніше — знайти невідоме джерело радіації і відключити його.
Під кінець хакатону чотири команди змогли знайти джерело і три доторкнулися до нього. Насправді, важко передати атмосферу змагання — дивіться
фотки, не пожалкуєте 😉

Переважній більшості аудиторії фестивалю ми пропонували дещо інше — кожен міг пройти 14 завдань, серед яких: політ над Україною та пошук конкретних об’єктів, створити собі окуляри віртуальної реальності (Google cardboard), розмалювати печиво-персонаж комп’ютерної гри.

Під кінець фестивалю ми дали змогу школярам та студентам презентувати свої проекти. Одному з наймолодших учасників, який вийшов на сцену з проектом, у складі команди НВО №6 — 8 років. Його команда презентувала проект програми для порятунку від акул та і самих акул. 11-річний програміст показав свої роботи, якими він популяризує програмування серед однолітків.

Ми знаємо, що могли зробити краще і знаємо, що зробимо. Ми вже зробили перші кроки на всеукраїнський рівень і працюємо далі. А також ми мріємо, щоб більше молодих програмістів могли проявити себе. А мрії мають збуватися 😉